Ο Κήπος

Όταν οι παλιότεροι μιλούσαν για "Κήπο" δεν αναφέρονταν μόνο στα λουλούδια, αλλά κυρίως σε ό,τι μπορούσε να καλλιεργηθεί και να αποδώσει καρπούς. Στον δικό μου Κήπο οι καρποί είναι "τα γεννήματα της αγχινοίας", όπως τα ονόμασε η Ελ. Μαρτινέγκου, και οι δημιουργοί τους, οι ποιητές, οι κηπουροί της γλώσσας και της ομορφιάς.



Δεν διεκδικώ την πρωτοτυπία.



Έχουν προηγηθεί ο "Κήπος Χαρίτων" του Καισάρου Δαπόντε, "Ο κήπος με τα ρόδα" του Saadi, "Ο κήπος της αχαριστίας" του Κ. Καρυωτάκη, "Ο κήπος με τις αυταπάτες" του Οδυσσέα Ελύτη.



Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2013


Η Ελένη των ποιητών
 

 
 
Ποιο είναι το πραγματικό πρόσωπο της Ελένης; 
 
Ο μύθος της Ωραίας Ελένης ενέπνευσε ζωγράφους και συγγραφείς από την αρχαιότητα ως τις μέρες μας,
τόσο Έλληνες όσο και ξένους.
 
Ας ταξιδέψουμε μαζί με την έμπνευσή τους
Κάθε ομάδα θα αναζητήσει το πρόσωπο της Ελένης μέσα από τα μάτια ενός αρχαίου και ενός νεοέλληνα ποιητή.
 
Ομάδα 1 ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ-ΣΕΦΕΡΗΣ
Ο μύθος της Ωραίας Ελένης από τα παλαιότερα χρόνια έως τις μέρες μας έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης για πολλούς λογοτέχνες. Αποστολή της ομάδας είναι -με τη βοήθεια των παρακάτω συνδέσμων και άλλων διαδικτυακών πηγών, κατόπιν δική σας ελεύθερης αναζήτησης/έρευνας- να συνθέσετε μία παρουσίαση, εμπλουτισμένη με οπτικοακουστικό υλικό, με θέμα «Η Ελένη του Ευριπίδη και η Ελένη του Σεφέρη». Παρατηρώντας προσεκτικά το παραπάνω θέμα αντιλαμβάνεστε ότι καλείστε να ερευνήσετε τον τρόπο με τον οποίο παρουσίαζεται η Ελένη στους δύο λογοτέχνες, από τους οποίους ο ένας ανήκει στους αρχαίους Έλληνες ποιητές ενώ ο δεύτερος εκπροσωπεί τη νεότερη γενιά. Μπορείτε να κάνετε και μία σύγκριση με την Ελένη του κειμένου του σχολικού σας βιβλίου. Παρουσιάζει ομοιότητες με κάποια από τις δύο που παρουσιάζονται στα ποιήματα; Η παρουσίασή σας λοιπόν πρέπει να περιλαμβάνει:
Α. Την περιγραφή του προσώπου της Ελένης
Β. Ομοιότητες
Γ. Διαφορές
Φροντίστε να αναρτήσετε την παρουσίασή σας στο ιστολόγιο του μαθήματος με το όνομα της ομάδας σας. Στο τέλος της δραστηριότητας θα την παρουσιάσετε στους συμμαθητές σας. Δύο μέλη της ομάδας θα διαβάσουν τα ποιήματα και οι άλλοι τρεις θα αναλάβουν από έναν θεματικό άξονα (περιγραφή,ομοιότητες,διαφορές).
Η Ελένη του Ευριπίδη   (Εστιάστε στα αποσπάσματα από την τραγωδία «Ελένη» του Ευριπίδη.)
http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/document/document.php?course=DSGYM-C112&openDir=/4be414caornb/4be414dc408s   (Πλοηγηθείτε στην Εισαγωγή και στον Πρόλογο.)
Η Ελένη του Σεφέρη (Εστιάστε στο ποίημα του Σεφέρη.)
Ομάδα 2 ΟΜΗΡΟΣ-ΡΙΤΣΟΣ
Ο μύθος της Ωραίας Ελένης από τα παλαιότερα χρόνια έως τις μέρες μας έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης για πολλούς λογοτέχνες. Αποστολή της ομάδας είναι -με τη βοήθεια των παρακάτω συνδέσμων και άλλων διαδικτυακών πηγών, κατόπιν δική σας ελεύθερης αναζήτησης/έρευνας- να συνθέσετε μία παρουσίαση, εμπλουτισμένη με οπτικοακουστικό υλικό, με θέμα «Η Ελένη του Ομήρου και η Ελένη του Ρίτσου». Παρατηρώντας προσεκτικά το παραπάνω θέμα αντιλαμβάνεστε ότι καλείστε να ερευνήσετε τον τρόπο με τον οποίο παρουσίαζεται η Ελένη στους δύο λογοτέχνες, από τους οποίους ο ένας ανήκει στους αρχαίους Έλληνες ποιητές ενώ ο δεύτερος εκπροσωπεί τη νεότερη γενιά. Μπορείτε να κάνετε και μία σύγκριση με την Ελένη του κειμένου του σχολικού σας βιβλίου. Παρουσιάζει ομοιότητες με κάποια από τις δύο που παρουσιάζονται στα ποιήματα; Η παρουσίασή σας λοιπόν πρέπει να περιλαμβάνει:
Α. Την περιγραφή του προσώπου της Ελένης
Β. Ομοιότητες
Γ. Διαφορές
Φροντίστε να αναρτήσετε την παρουσίασή σας στο ιστολόγιο του μαθήματος με το όνομα της ομάδας σας. Στο τέλος της δραστηριότητας θα την παρουσιάσετε στους συμμαθητές σας. Δύο μέλη της ομάδας θα διαβάσουν τα ποιήματα και οι άλλοι τρεις θα αναλάβουν από έναν θεματικό άξονα (περιγραφή,ομοιότητες,διαφορές).
Η Ελένη του Ομήρου (Ιλιάδα Γ, στ. 141-180)
Η Ελένη του Ομήρου (Οδύσσεια δ, 259-315)
Η Ελένη του Ρίτσου (Εστιάστε στα σχόλια για το ποίημα «Ελένη» του Ρίτσου.)
Ομάδα 3 ΣΤΗΣΙΧΟΡΟΣ-ΠΑΛΑΜΑΣ
Ο μύθος της Ωραίας Ελένης από τα παλαιότερα χρόνια έως τις μέρες μας έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης για πολλούς λογοτέχνες. Αποστολή της ομάδας είναι -με τη βοήθεια των παρακάτω συνδέσμων και άλλων διαδικτυακών πηγών, κατόπιν δική σας ελεύθερης αναζήτησης/έρευνας- να συνθέσετε μία παρουσίαση, εμπλουτισμένη με οπτικοακουστικό υλικό, με θέμα «Η Ελένη του Στησίχορου και η Ελένη του Παλαμά». Παρατηρώντας προσεκτικά το παραπάνω θέμα αντιλαμβάνεστε ότι καλείστε να ερευνήσετε τον τρόπο με τον οποίο παρουσίαζεται η Ελένη στους δύο λογοτέχνες, από τους οποίους ο ένας ανήκει στους αρχαίους Έλληνες ποιητές ενώ ο δεύτερος εκπροσωπεί τη νεότερη γενιά.  Μπορείτε να κάνετε και μία σύγκριση με την Ελένη του κειμένου του σχολικού σας βιβλίου.Παρουσιάζει ομοιότητες με κάποια από τις δύο που παρουσιάζονται στα ποιήματα; Η παρουσίασή σας λοιπόν πρέπει να περιλαμβάνει:
Α. Την περιγραφή του προσώπου της Ελένης
Β. Ομοιότητες
Γ. Διαφορές
Φροντίστε να αναρτήσετε την παρουσίασή σας στο ιστολόγιο του μαθήματος με το όνομα της ομάδας σας. Στο τέλος της δραστηριότητας θα την παρουσιάσετε στους συμμαθητές σας. Δύο μέλη της ομάδας θα διαβάσουν τα ποιήματα και οι άλλοι τρεις θα αναλάβουν από έναν θεματικό άξονα (περιγραφή,ομοιότητες,διαφορές).
Η Ελένη του Στησίχορου (Εστιάστε στην εκδοχή του Στησίχορου.)
Η Ελένη του Παλαμά (Εστιάστε στα σχόλια για το ποίημα του Παλαμά.)
Ομάδα 4 ΣΑΠΦΩ-ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ
Ο μύθος της Ωραίας Ελένης από τα παλαιότερα χρόνια έως τις μέρες μας έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης για πολλούς λογοτέχνες. Αποστολή της ομάδας είναι -με τη βοήθεια των παρακάτω συνδέσμων και άλλων διαδικτυακών πηγών, κατόπιν δική σας ελεύθερης αναζήτησης/έρευνας- να συνθέσετε μία παρουσίαση, εμπλουτισμένη με οπτικοακουστικό υλικό, με θέμα «Η Ελένη της Σαπφούς και η Ελένη του Καζαντζάκη». Παρατηρώντας προσεκτικά το παραπάνω θέμα αντιλαμβάνεστε ότι καλείστε να ερευνήσετε τον τρόπο με τον οποίο παρουσίαζεται η Ελένη στους δύο λογοτέχνες, από τους οποίους ο ένας ανήκει στους αρχαίους Έλληνες ποιητές ενώ ο δεύτερος εκπροσωπεί τη νεότερη γενιά. Μπορείτε να κάνετε και μία σύγκριση με την Ελένη του κειμένου του σχολικού σας βιβλίου.Παρουσιάζει ομοιότητες με κάποια από τις δύο που παρουσιάζονται στα ποιήματα; Η παρουσίασή σας λοιπόν πρέπει να περιλαμβάνει:
Α. Την περιγραφή του προσώπου της Ελένης
Β. Ομοιότητες
Γ. Διαφορές
Φροντίστε να αναρτήσετε την παρουσίασή σας στο ιστολόγιο του μαθήματος με το όνομα της ομάδας σας. Στο τέλος της δραστηριότητας θα την παρουσιάσετε στους συμμαθητές σας. Δύο μέλη της ομάδας θα διαβάσουν τα ποιήματα και οι άλλοι τρεις θα αναλάβουν από έναν θεματικό άξονα (περιγραφή,ομοιότητες,διαφορές).
Η Ελένη της Σαπφούς
Η Ελένη του Καζαντζάκη (Εστιάστε στα σχόλια για το ποίημα  του Καζαντζάκη.)
Ομάδα 5 ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ -ΣΚΙΠΗΣ
Ο μύθος της Ωραίας Ελένης από τα παλαιότερα χρόνια έως τις μέρες μας έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης για πολλούς λογοτέχνες. Αποστολή της ομάδας είναι -με τη βοήθεια των παρακάτω συνδέσμων και άλλων διαδικτυακών πηγών, κατόπιν δική σας ελεύθερης αναζήτησης/έρευνας- να συνθέσετε μία παρουσίαση, εμπλουτισμένη με οπτικοακουστικό υλικό, με θέμα «Η Ελένη του Ισοκράτη και η Ελένη του Σκίπη». Παρατηρώντας προσεκτικά το παραπάνω θέμα αντιλαμβάνεστε ότι καλείστε να ερευνήσετε τον τρόπο με τον οποίο παρουσίαζεται η Ελένη στους δύο λογοτέχνες, από τους οποίους ο ένας ανήκει στους αρχαίους Έλληνες ποιητές ενώ ο δεύτερος εκπροσωπεί τη νεότερη γενιά. Μπορείτε να κάνετε και μία σύγκριση με την Ελένη του κειμένου του σχολικού σας βιβλίου. Παρουσιάζει ομοιότητες με κάποια από τις δύο που παρουσιάζονται στα ποιήματα; Η παρουσίασή σας λοιπόν πρέπει να περιλαμβάνει:
Α. Την περιγραφή του προσώπου της Ελένης
Β. Ομοιότητες
Γ. Διαφορές
Φροντίστε να αναρτήσετε την παρουσίασή σας στο ιστολόγιο του μαθήματος με το όνομα της ομάδας σας. Στο τέλος της δραστηριότητας θα την παρουσιάσετε στους συμμαθητές σας. Δύο μέλη της ομάδας θα διαβάσουν τα ποιήματα και οι άλλοι τρεις θα αναλάβουν από έναν θεματικό άξονα (περιγραφή,ομοιότητες,διαφορές).
Ελένη του Ισοκράτη «Ελένης Εγκώμιον» (Εστιάστε στο απόσπασμα από τον Ισοκράτη.)
Η Ελένη του Σ. Σκίπη (Εστιάστε στα σχόλια για το ποίημα του Σκίπη.)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου