Ο Κήπος

Όταν οι παλιότεροι μιλούσαν για "Κήπο" δεν αναφέρονταν μόνο στα λουλούδια, αλλά κυρίως σε ό,τι μπορούσε να καλλιεργηθεί και να αποδώσει καρπούς. Στον δικό μου Κήπο οι καρποί είναι "τα γεννήματα της αγχινοίας", όπως τα ονόμασε η Ελ. Μαρτινέγκου, και οι δημιουργοί τους, οι ποιητές, οι κηπουροί της γλώσσας και της ομορφιάς.



Δεν διεκδικώ την πρωτοτυπία.



Έχουν προηγηθεί ο "Κήπος Χαρίτων" του Καισάρου Δαπόντε, "Ο κήπος με τα ρόδα" του Saadi, "Ο κήπος της αχαριστίας" του Κ. Καρυωτάκη, "Ο κήπος με τις αυταπάτες" του Οδυσσέα Ελύτη.



Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2012


ΙΛΙΑΔΑ Γ - Ρεπόρτερς
(Κοινό Φύλλο Εργασίας Α)

Να ακούσετε προσεκτικά την απαγγελία των πρώτων 122 στίχων της Γ΄ ραψωδίας της Ιλιάδας.

Κατά τη διάρκεια της ακρόασης να εστιάσετε την προσοχή σας κρατώντας σημειώσεις:

·         Στο χώρο και το χρόνο (πότε, πού).

·         Τα πρόσωπα (πρωτεύοντα και δευτερεύοντα), την εμφάνισή τους, τα λόγια και τις πράξεις τους (εξωτερικά χαρακτηριστικά, ήθος)

·         Τη ροή των γεγονότων και την κατάληξή τους.

·         Πόσες φορές γίνεται αναφορά στην ομορφιά του Πάρη.

 

Αποστολή σας:

Α) Να συντάξετε ένα κείμενο στο οποίο θα αποδίδετε το νόημα του επικού κειμένου που ακούσατε.

Β) Να υποθέσετε, κατόπιν,  ότι είστε πολεμικοί ανταποκριτές και να συντάξετε ένα ρεπορτάζ με θέμα «Τι συμβαίνει στο πεδίο εκτός των τειχών της Τροίας». Σκεφτείτε ποιες αλλαγές πρέπει να επιφέρετε στο κείμενο που έχετε ήδη συντάξει για να μετατραπεί σε δημοσιογραφικό ρεπορτάζ.

Μπορείτε, αν θέλετε να πάρετε ιδέες,  να αναζητήσετε ηλεκτρονικά ρεπορτάζ εφημερίδων στο διαδίκτυο, όπως π.χ. της Εφημερίδας Μακεδονία: http://www.makthes.gr/news/view/Main/reportage/
Να επιλέξετε δικό σας τίτλο και να εμπλουτίσετε το κείμενό σας με οπτικό υλικό που θα αντλήσετε από σχετικές αγγειογραφίες. Μπορείτε να αντλήσετε οπτικό υλικό από την ιστοσελίδα του Ελληνικού Πολιτισμού  http://users.sch.gr/ipap/  ή με ελεύθερη αναζήτηση στο διαδίκτυο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου