Ο Κήπος

Όταν οι παλιότεροι μιλούσαν για "Κήπο" δεν αναφέρονταν μόνο στα λουλούδια, αλλά κυρίως σε ό,τι μπορούσε να καλλιεργηθεί και να αποδώσει καρπούς. Στον δικό μου Κήπο οι καρποί είναι "τα γεννήματα της αγχινοίας", όπως τα ονόμασε η Ελ. Μαρτινέγκου, και οι δημιουργοί τους, οι ποιητές, οι κηπουροί της γλώσσας και της ομορφιάς.



Δεν διεκδικώ την πρωτοτυπία.



Έχουν προηγηθεί ο "Κήπος Χαρίτων" του Καισάρου Δαπόντε, "Ο κήπος με τα ρόδα" του Saadi, "Ο κήπος της αχαριστίας" του Κ. Καρυωτάκη, "Ο κήπος με τις αυταπάτες" του Οδυσσέα Ελύτη.



Δευτέρα 12 Μαΐου 2014

Η απόλεμη αριστεία


Ένα πολεμικό έπος, η Ιλιάδα, κορυφώνεται με τη συγκλονιστική σκηνή του αμοιβαίου θρήνου του άλκιμου Αχιλλέα και του γέροντα Πρίαμου
Γιατί ο Όμηρος επιλέγει να παρουσιάσει στην τελευταία ραψωδία της Ιλιάδας το νικητή Αχιλλέα να κλαίει μπροστά/μαζί με τον ικέτη αντίπαλο βασιλιά Πρίαμο; Τι θέλει να αναδείξει ο Όμηρος στο ήθος των ηρώων και στο ήθος του έπους γενικότερα;

Φύλλο Εργασίας 
Αφου παρακολουθήσετε το σχετικό απόσπασμα Απόσπασμα από την κινηματογραφική ταινία Troy (2004), σε σκηνοθεσία Wolfgang Petersen και πρωταγωνιστές τον Brad Pitt και  Peter O'Toole. http://www.pare-dose.net/4304
α) να συγκρίνετε τη σκηνή της ικεσίας όπως αποδίδεται στην κινηματογραφική ταινία «Troy» με την ιλιαδική εκδοχή της. Τι προστίθεται, τι παραλείπεται και κυρίως πώς διαφοροποιείται ο διάλογος και το ήθος των 2 προσώπων. Οικοδομείται πνεύμα φιλότητας;
β) να συντάξετε σε έγγραφο του word μια δική σας εκδοχή για την εξέλιξη της συγκεκριμένης σκηνής και να διαγράψετε τις συνέπειές της (Τι θα γινόταν, αν τα πράγματα δεν εξελίσσονταν έτσι;).
γ) Τέλος να  απαντήσετε  στο αρχικό ερώτημα-πρόβλημα που τέθηκε στο ιστολόγιο του μαθήματος: «Γιατί ο Όμηρος επιλέγει να παρουσιάσει στην τελευταία ραψωδία της Ιλιάδας το νικητή Αχιλλέα να κλαίει μπροστά/μαζί με τον ικέτη αντίπαλο βασιλιά Πρίαμο; Τι θέλει να αναδείξει ο Όμηρος στο ήθος των ηρώων και στο ήθος του έπους γενικότερα;».
Να αναρτήσετε τη δική σας εκδοχή της ικεσίας και τις απαντήσεις σας στο ιστολόγιο του μαθήματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου